2. 6. 2017

Activity Report – 5/2017

V květnu jsem aktivoval jeden podbrdský SOTA vrchol, užil jsem si klubové setkání DIG a potěšil se novými přírůstky do sbírky QSL:
QSL
Za posluchačské reporty jsem dostal direkty od Larryho AH6AX a Olafa DH1BBO. Larry AH6AX je bývalý námořník a ponechal si havajskou značku i po přestěhování do Marylandu. Jeho lístek je mým prvním QSL s prefixem AH6. Olaf DH1BBO mi potvrdil poslech pětiwattového signálu na pásmu 160m.

Vypadalo to, že víc QSL v květnu nedostanu, ale potom přišlo příjemné překvapení na DIG setkání v Podbořanech, kam Josef OK1ES přivezl lístky z QSL služby a předal mi paklík s 0,38 kg lístků. Prohlédl jsem si je až po návratu domů a zjistil jsem, že v balíčku jsou lístky z dvanácti zemí DXCC, přičemž prim hrálo Japonsko (39 QSL) a Nizozemsko (38 QSL). Mezi japonskými QSL jsem hledal nové prefektury, ale marně. Ze sedmačtyřiceti prefektur mi i dále chybí Tokushima a Kagoshima. Ale radost jsem z Japonců samozřejmě měl i tak.

Část japonské úrody
Pro diplomy mi přibylo následující:
DLD - 3 DOKy (O15, O43, O47)
DXCC - 5 pásmových zemí (D4 na 160m; A7 na 80m, 17m, 15m a 12m. Nyní potvrzeno 100 zemí na 17 metrech, tj. splněn posluchačský 7B DXCC)
PACC - 37 PA stanic
WDXS - 42 DX stanic
WPX - 14 prefixů (A71, DB4, EI1, IB2, JJ2, JL7, PA70, PA90, PC45, PI600, SE5, TM35, 7K4, 7N4)
W-DIG-M - 3 členové

Potěšily mě i lístky od příležitostných stanic PA70OV (70. výročí spojenecké operace Veritable), PA90IARU (90 let IARU), PC45FREE (70. výročí osvobození Nizozemska), PI600SRA (600 let města Schagen), TM0RHUM (jachtařský závod Route du Rhum ze Saint-Malo ve Francii do Pointe-à-Pitre na ostrově Guadeloupe), TM35AMRA (35. výročí Association Mosellane des Radio Amateurs), dále QSL od Michela PE1OAD/MM, který vysílal z nákladní lodi MV Scheldegracht (volací znak PFAQ) plující toho času Jaderským mořem, a QSL od YL Ineke PA3FTX.

Z Podbořan jsem si ještě přivezl QSL (a body pro DIG UKW Plaketu) od Luďka OK1DLA, Mirka OK/OM8ON a Hanse OK/DL6ATI za spojení v DIG rundě na 2m FM.

Kdybych věděl, že se naskytne příležitost předat QSL k odeslání Josefovi OK1ES osobně, neposílal bych balíček do Prahy. Ale nevěděl jsem to a tak jsem zabalil 1,48 kg lístků za moje aktivity od února do dubna a poslal je na QSL službu.

Další pěkné QSL ...
Setkání
Po čtyřech letech se konalo mezinárodní setkání DIG (Diplom Interessen Gruppe) znovu v Podbořanech. O poslední květnové sobotě jsme se na něj z Kadaně vypravili s Jardou OK1WF a Josefem OK1FKD. Na rozdíl od předchozího setkání, které proběhlo za chladného a deštivého počasí, bylo tentokrát teplo a na obloze nebyl jediný mráček. Bylo příjemné potkat staré kamarády i nové tváře, dosud známé jenom z pásem. Na úvod jsme si pěkně popovídali s Mirkem OM8ON, kterého doprovázela dcera, a potom jsem překvapil Jardu OK1JIM, když jsem mu mezi řečí pověděl, jak jsem si v dubnu prohlížel jeho antény v Ústí nad Labem. Od Josefa OK1ES jsme vyfasovali lístky došlé na QSL službu a pozdravili jsme se samozřejmě také s hlavním organizátorem setkání Zdeňkem OK1AR. Protože počasí přálo, usadili jsme se ve venkovním posezení a vydrželi jsme tam až do odjezdu. U stolu jsme si popovídali s Josefem OK1ES o fungování QSL služby a s tajemnicí ČRK Líbou Kociánovou nejen o zapisování radioklubů do spolkového rejstříku.

Míla OK1KI, Josef OK1ES, Líba
V půl desáté začala VKV runda a za necelou hodinu a půl se dostalo na všechny zájemce o spojení. Škoda, že nedorazili všichni, kdo se na setkání přihlásili, a ještě větší škoda, že se do rundy nezapojilo několik přítomných členů DIG. Ale i tak mi runda přinesla dvanáct nových DIG na VKV a jako prémii dvě nové klubové stanice (DA0DIG a DL0YL). Po rundě jsem se pustil do vypisování QSL a přitom jsme dál debatovali. Ke stolu si přisedli Hans DK8RE, Wolf DL1CC a Gerald DL8RBS a za použití angličtiny, němčiny a ruštiny jsme probrali všechno možné. V poledne jsme si dali oběd, a jelikož čas neúprosně běžel, brzy nastala doba loučení. Z Podbořan jsem se vracel do Plzně, stejnou cestu měl i Láďa OK1LV a společnou cestu vlakem jsme celou prokecali.

Kamarádi ze Slovenska (a stojící Venca OK1RH)
SOTA
Na svátek práce jsme se s Julií a Zuzčinou maminkou zúčastnili turistického pochodu v okolí Nepomuku, jehož trasa vedla přes Štědrý OK/PL-47. Do batohu jsem si přibalil IC-703 a dipól na 40 metrů a s chutí jsem se vydal na kopec, který mám už dlouho v merku. Pochod startoval na nádraží v Nepomuku a pokračoval přes Tojice na Štědrý. Když jsme pohodovým tempem došli na vrchol, bez otálení jsem mezi stromy natáhl anténu, zapojil rádio a za chvíli jsem byl QRV. Jako první mě zavolal Michael DJ9BX a po něm další stanice z G, OK, ON, PA, SM a S5. Abych holky svým vysíláním moc nezdržoval, tak jsem se po uspokojení první vlny lovců rozloučil. Balení šlo také rychle a před další etapou pochodu jsem stihnul i svačinu. Ze Štědrého jsme pochodovali ke sv. Vojtěchovi a odsud lesem do Vrčně. Tam jsme se sešli s kamarádkou Renatou, která se mnou a Radkem OK1MRK v minulosti absolvovala několik povedených zimních aktivací a teď si užívá mateřské povinnosti. Po odpočinku a osvěžení ve Vrčni následovala poslední etapa pěšího pochodu do Nepomuku a potom už jen návrat vlakem do Plzně.

Na vrcholu OK/PL-047
SWL
Jako posluchač jsem v květnu aktivní nebyl. Ale za dubnovou účast v Memoriálu Vlasty Kubíčka mi z Československého DX klubu přišel pamětní list.


Závody
Jediným závodem, do kterého jsem se v květnu zapojil, byl FM pohár. Z domova jsem rozdal body pěti stanicím, z nichž nejvzdálenější byla jako obvykle kolektivka OK1OTM vysílající z Boubínu (QRB 91 km).

Žádné komentáře: