7. 7. 2017

Activity Report – 6/2017

V červnu jsem radiovým aktivitám věnoval méně času, než by se mi líbilo, a jubilejní šedesátý měsíční report nebude moc obsáhlý. Ale lepší málo než nic:

QSL
Na došlé lístky byl červen nezvykle chudý. Přišel mi jediný direkt, kterým mi Gerner LA6DW potvrdil můj posluchačský report.

Lístky od LA6DW
SWL
V éteru jsem se neobjevil, ale aspoň jsem radioamatérský provoz poslouchal. Do deníku jsem zapsal řadu příležitostných stanic: DM500RT (500 let od začátku reformace); EM3WFF (NP Skolivské Beskydy URFF-0024); EM90A (90 let amatérského rádia v regionu Sumy); GB2MOF (East Fortune Museum of Flight); GB0PAM (Parham Airfield Museum); HF90GLI, HF90GOT a HF90ROP (90 let radioamatérské aktivity v polské části Horního Slezska); HF800RC (800 let od udělení městských práv městu Racibórz); OM60ND (60 let města Nová Dubnica); PI40BOZ (40 let pobočky VERON v Bergen op Zoom); RA80SP a RC80SP (80 let driftující polární stanice Severní pól - 1); RG50IV (Zlatý kruh - Ivanovo), RG50SU (Zlatý kruh - Suzdal), R50ZKR (Zlatý kruh - Jaroslavl); R1380M (vznik Moskevského knížectví); R17CMR, R17MEX, R17RUS (Konfederační pohár FIFA 2017); R80PSP (80. výročí non stop letu Moskva - Severní pól - Vancouver); S5130GM (130 let dobrovolných hasičů v Mozirje); TC178JAN (178 let od založení velitelství tureckého četnictva); TM160BF (160 let od dostavění pevnosti Boyard); TM24H (závod 24h Le Mans).

Slavní Papaninci (posádka driftující stanice Severní pól - 1)
Potěšily mě i stanice z ruských distriktů, které zatím nemám potvrzené: RN9N/M (AL-79), RU9SO/M (OB-24), RW9TP/M (OB-48), R110A/P (KU-11), UA9UAX/M (KE-42); stejně jako stanice RZ1CWC/M (WCA UA-014 pevnost Орешек) a TM5FI (ostrov Ratonneau, Frioulské ostrovy, IOTA EU-095). Největší radost jsem ale měl z nové aljašské stanice KL4SD (Skinny Dick’s Contest Club).
 
Bar Skinny Dick’s - inspirace klubu KL4SD
Také jsem se dvakrát trefil do sporadiky a díky tomu jsem na deseti metrech ulovil majáky DK0TEN (JN47, pwr 15 W), DL0IGI (JN57, pwr 50 W), OK0EG (JO70, pwr 10 W) a OY6BEC (IP62, pwr 20? W).

Potvrzení příjmu majáku OK0EG

Delší dobu mě lákalo vyzkoušet, jaké rozhlasové stanice jsou z různých míst slyšet ve VKV CCIR pásmu (87 – 108 MHz) na běžný tranzistorák s prutovou anténou. Pásl jsem po nějakém přenosném přijímači s dekodérem RDS pro snazší identifikaci zachycených stanic a nakonec jsem si na doporučení Tomáše OK1JRA pořídil přijímač Albrecht DR 70. Díky tomu teď mám nejen malé rádio s RDS, ale můžu přijímat i DAB vysílání v bývalém III. televizním pásmu (174 – 240 MHz).

DAB/FM přijímač Albrecht DR 70

Nové rádio jsem poprvé otestoval na poli nad Vejprnicemi, odkud je pěkný rozhled všemi směry. Na DAB jsem přijímal multiplexy z vysílačů Plzeň/Bory (209,936 MHz, 13 stanic) a Hoher Bogen (222,064 MHz, 12 stanic a 229,072 MHz, 5 stanic). Na FM bylo pochopitelně živěji. Trvalo mi téměř hodinu, než jsem proladil celé dvacet megahertzů široké pásmo. Napočítal jsem 84 kmitočtů, na kterých bylo něco slyšet. V 46 případech se podařila identifikace pomocí RDS, na dalších 24 kmitočtech jsem stanice identifikoval bez RDS a na 14 kmitočtech jsem stanice neidentifikoval. Z Čech jsem přijímal 24 různých stanic a z Bavorska 5 stanic. Zajímavější je samozřejmě počet slyšených vysílačů. Ty byly 3 z Bavorska (Brotjacklriegel, Hoher Bogen, Ochsenkopf) a 24 z Čech (ze vzdálenějších České Budějovice/Kleť QRB 121 km, Ústí nad Labem/Buková hora 123 km a Liberec/Ještěd 164 km).

Mapa slyšených FM vysílačů
Závody
Na webových stránkách CQ World Wide DX Contestu se objevily výsledky loňského ročníku a tak jsem si mohl stáhnout a uložit diplomy za symbolickou účast v loňské dálnopisné a telegrafní části tohoto závodu.

Žádné komentáře: