1. 12. 2017

Activity Report – 11/2017

Listopad byl výjimečný tím, že jsem toho po dlouhé době víc navysílal než naposlouchal. Byl jsem aktivní na CW a FT8 a užil jsem si obojí:
Digitální provoz
Pod klubovou a svojí značkou jsem udělal řadu dalších spojení módem FT8. Nejvíc stanic bylo samozřejmě z Evropy, ale podařilo i pár DX QSO:
Afrika - ZS6JES (nová země)
Asie - JA2ACI, JA3GAK, RD9D, RU0LL (nová zóna), UA0CA, UN7AB, UN7DA, VU2EKJ (nová země), 4X4FD, 4Z9III, 9K2WA (nová země)
Jižní Amerika - CX2AQ (nová země), PY2SPW
Severní Amerika - AB4JK (VA), CO2II, CO8LY, KA9J (TN), WB2REM (FL - nový stát), WS9V (IL)

Evropa - CT2GQN, DB4BJ, DL3ANK, EA4CRP, EA4ZM, EA5OL, EB3ENW, EB5DQ, E75C, F5RD, G1BLO, G1GIL, G0BWB, HB9LBC, ES1QV, IK2GXE, IK7JVE, IU2ABV, IU2FGB, IZ7YDL, I2XCH, LA6GHA, LX1DA, LZ2RR, MI0HWG, MW1CFN (nová země), M0YTT, OE3UKW (nová země), OH1LWZ, OH8GDU, OK1DCM, OK5PM, OK6DJ, PD2AD, PD7JLP, RA1QFT, RA6BX, RK4UZ, RL3QJ, RW4D, RZ3DC, R2APU, R3FV, R5RR, R6MK, R7AG, R7FQ, R7IW, R7KC, R7KKO, R7RAG, SA3ARL, SA4CFJ, SV3IBQ, SV5AZK, SV5DKL, SV8EUL, SV8RYI, UA6XES, UB6LAK, UR5LP, US8IAT, UX2IU, YL3BF, YO3GD, YO4SVZ, ZB2ER (nová země)
Diplomy
V listopadu jsem požádal o vydání dvou klasických diplomů. Prostřednictvím DCL (DARC Community Logbook) jsem snadno, rychle a bezplatně vyřídil žádost o diplom WAC CW. Spojení se všemi kontinenty jsem navázal při vysílání z přírody s QRP výkonem 5 wattů a dipólem.
Další klasický diplom, jehož podmínky jsem splnil výhradně telegrafním QRP provozem, je CQ WPX Award. Při kontrole QSL jsem napočítal 467 různých prefixů a tak jsem kromě základního diplomu za 300 potvrzených prefixů současně požádal o nálepky za 350, 400 a 450 prefixů. Manažer diplomu Steve N8BJQ mi poslal náhled diplomu a potvrzený počet uznaných prefixů a teď čekám na obálku s papírovým diplomem.
QRP
S velkou chutí jsem ve dvou várkách udělal celkem 371 telegrafních QRP spojení. Mezi spojeními navázanými v OK-OM DX Contestu byla jedna nová země DXCC - Dodekanéské ostrovy a 18 nových prefixů pro WPX (15x Evropa + KE1, NB1, W2). Udělal jsem celkem 13 DX stanic (z toho 9 nových) a pěkně hrál ještě 9M2KDX. Spojení s ním se ale nepovedlo a na Západní Malajsii jako novou zemi DXCC udělanou s QRP jsem si musel nechat zajít chuť.
V CQ WW DX CW Contestu bylo největším QRP úspěchem šest nových zemí DXCC  - Gibraltar, Madeira, Malta, Maroko, Omán, Svatý Kryštof a Nevis. Statistiku pro WAS jsem si vylepšil o státy Delaware a Michigan. Do WAZ jsem si mohl započítat první QRP spojení se zónou 2 (Severovýchodní zóna Severní Ameriky) a pro WPX 64 nových prefixů (38x Evropa + AB3, A44, CN2, CR3, CT3, CT9, ED8, KC1, KF3, KV2, NA8, NR3, NW3, P33, PS2, PX2, RK8, RM9, UP2, V47, WY3, W3, W4, XL3, 4X6, 4Z4). Pracoval jsem s 57 DX stanicemi, z nichž bylo 55 nových. Dalších deset nových zemí (Argentina, Aruba, Bonaire, Curacao, Čína, Indonésie, Nový Zéland, Panama, Surinam, Vietnam) jsem sice solidně slyšel, ale na spojení byl můj QRP signál příliš slabý.
Ostrov Sv. Kryštofa
QSL
Na moje SWL reporty odpověděli v listopadu direktem Satoru JA4GNK, Harry K4BAD (AL) a Wes N3HWH (PA). Za dva týdny od odeslání mého posluchačského lístku jsem měl ve schránce lístek od Petera OX3XR, což je můj první QSL ze Severní Ameriku na pásmu 60 metrů. Ovšem nejvíc mě potěšily lístky AL3/AA7CH a NL6/AA7CH. Pod těmito značkami letos Michail RW0CN vysílal z ostrovů Hinchinbrook (AL3/AA7CH, IOTA NA-042) a Kayak (NL6/AA7CH, IOTA NA-0157) u jižního pobřeží Aljašky. Tyto QSL jsou pro mě novými potvrzenými prefixy a IOTA skupinami, ale hlavně jsou to další přírůstky do mojí sbírky QSL z Aljašky, která aktuálně čítá 34 různých značek.
Závody
Na VKV jsem nevynechal možnost podpořit Honzu OK1YI v jeho snaze o co nejlepší umístění v FM poháru. Rád bych dal body i dalším stanicím, ale slyšel jsem už jenom Andreu OK3YL a té jsem se nedovolal.
Trochu víc i když pořád jenom víceméně symbolicky jsem ze zapojil do dvou krátkovlnných závodů. V OK-OM DX CW Contestu jsem byl QRV čtyři hodiny z radioklubu OK1OTM a za mizerných podmínek šíření jsem v kategorii SOAB QRP udělal 103 spojení:
O dva týdny později se konal CQ WW DX CW Contest. Bohužel jsem se ani telegrafní části nemohl zúčastnit s mým domovským radioklubem OK1KSO / OK5W. Tak jsem aspoň využil příležitost rozdávat pár hodin body. Opět jsem s QRP zařízením navštívil klubovou místnost OK1OTM a během devíti hodin provozu jsem si užil 268 spojení s následujícím výsledkem:

Žádné komentáře: