3. 1. 2018

Activity Report – 12/2017

V posledním měsíci roku 2017 jsem se věnoval převážně módu FT8, ale došlo i na telegrafii, výroční setkání radioklubu OK1KSO a menší várku lístků z QSL služby.

Digitální provoz
Módem FT8 jsem pod svojí a klubovou značkou během prosince navázal celkem 185 spojení se stanicemi ze šesti kontinentů. Podařilo se mi udělat 13 nových zemí DXCC (Bahrajn, Dominikánská republika, Gabon, Hongkong, Katar, Kréta, Libanon, Makedonie, Srí Lanka, Thajsko, Tchaj-wan, Trinidad a Tobago, Západní Malajsie) a díky tomu překonat hranici 100 zemí udělaných výhradně digitálními druhy provozu. Zároveň jsem vylepšil skóre pro digitální WAZ o 2 nové zóny (3 - Západní zóna Severní Ameriky, 26 - Jihovýchodní zóna Asie) a pro digitální WAS jsem poprvé pracoval se státy Arizona, Louisiana a Washington. Přehled DX stanic podle jednotlivých kontinentů vypadá takto:
Afrika: – EA8PT, TR8CA (nová země), ZS2CR (YL op), ZS2I, ZS6ZP;

Asie – A75GE (nová země), A91ND (nová země #100), BG7BDB, BV6CC (nová země), HS2NSN (nová země a zóna), JH5MXB, JO1COV, OD5PY (nová země), RV0APH, R8CT, R9YW, UB9MDF, UN7JO, US1GGP/MM, VR2CO (nová země), 4L6QL, 4S7AB (nová země), 4X1ZQ, 4Z5AV, 9K2GS, 9K2HM, 9M2CNC (nová země), 9M2TO;


Jižní Amerika – CE6SAX, HK3C, PY2XU, 9Y4DG (nová země);

Oceánie – VK1MA, VK2MBK, VK3EW, VK5PO, YB3LZ, YD0SDD, YG5UYD;
Severní Amerika – AA1ON (MA), AG2J (NJ), HI8PLE (nová země), KC3GUU (PA), KB8BIP (WV), KE7B (WA - nový stát a zóna), KK7TV (AZ - nový stát), K3LU (MD), NO4J (FL), N1EU (NY), N2BJ (IL), N3KN (VA), N5MI (TX), VE2GQF, VO1ANJ, VO1SO, WB5JHY (LA - nový stát), W3DKT (DE), W4DOW (VA), W5WI (TX), W8MRL (OH).

Nejvíc spojení ale samozřejmě bylo s Evropou. Ze 110 různých evropských stanic mě nejvíc potěšila spojení s SV9RNG (nová země), Z32ZM (nová země), severskými stanicemi LA4JGA, LA5TFA, LA9NKA, OH1ELG, OH2FQV, OH2XO, OH3BHL, OH3MTK, OH3OJ, OH7BFJ, OH7S, OH8MXJ, vánoční OH9SCL, SA3ARL, SM2YJK, SM3UQS, SM7WNM, TF1EIN, TF3IG, TF8VET a také QSO s novoroční stanicí GB1HNY.

Diplomy
Po hladkém vyřízení žádosti o diplom WAC CW prostřednictvím DCL jsem stejnou cestou poslal žádost o WAC Digital. Za pár dní byla žádost zpracována a já získal svůj vůbec první diplom za digitální spojení. Kromě toho mi přišel dopis s nálepkami k diplomu CQ WPX CW za 350, 400 a 450 potvrzených prefixů.
QRP
Telegrafní QRP provoz jsem si užil při rozdávání bodů v Croatian CW Contestu. Povedlo se mi udělat jednu novou zemi DXCC - Nový Zéland a 12 nových prefixů pro WPX CW (CT7, OF3, P3, RU8, SV4, TA7, TC630, UC5, UN6, UP0, ZL4, 9H3). Kromě Evropanů stačil můj QRP signál na spojení s 25 DX stanicemi, z nichž bylo 19 nových (EA8CN, P3X, RA9AP, RK9LWA, RM9RZ, RU8T, RX9CC, R8TT, R8WO, R9LM, TA7I, TC630MECCA, UA9BA, UA9CU, UA9FGJ, UA9MA, UN6LN, UP0L, ZL4YL). Nejzajímavějšími značkami v deníku jsou D1DX z Doněcké lidové republiky, TC630MECCA (dobytí Mekky prorokem Mohamedem v roce 630) a ZL4YL (šestnáctiletá telegrafistka!). Mimo závod jsem ještě udělal spojení s vánoční stanicí OJ9X, což byl zároveň i nový prefix.
Xenia ZL4YL
QSL
Na QSL službu jsem dopravil balíček s 2,15 kg mých QSL a vyfasoval 0,28 kg lístků, ze kterých byly zhruba dvě třetiny pro OK1-34856 a zbytek pro OK1NF. Pro posluchačské diplomy mi přibylo:
DLD - 4 DOKy (F24, F71, SRS25, S50)
PACC - 13 nových PA stanic
WPX - 7 nových prefixů (EE7, OU0, PA160, PA85, PE9, R25, TM73)

Sbírka QSL od příležitostných stanic je bohatší o lístky OU0POLIO (110 let Rotary Int.), PA160HZ (160 let od narození H. Hertze) a PA85SVS (85 let amatérského fotbalového klubu SV Spakenburg).

Direkty mě v prosinci potěšili Dave AL7LO (35. potvrzená stanice z Aljašky), Pavel OK4RQ (QSL + vánoční přání) a Lee VK2LEE. Radioklub v belgickém Binche mi poslal elektronický QSL za poslech 10m majáku ON0RY.

Setkání
Nejpříjemnější radiově-společenskou událostí prosince byly tradiční Kořínky OK1KSO. Do klubového vysílacího střediska v Krušných horách jsem tentokrát vyrazil se Zuzkou a Julií. Julie měla největší radost ze sněhových závějí a prvotřídního materiálu na stavbu iglú, mě potěšilo setkání s Frantou OK1AAU, Karlem OK1CF, Milanem OK1AMX, Josefem OK1FKD, Jardou OK1FKH, Mírou OK1JEH, Karlem OK1JKT, Petrem OK1MGJ, Honzou OK1MJA, Daliborem OK1UKC, Jardou OK1WF a Sváťou OK3CV. Moc rád jsem kluky zase viděl a popovídal si s nimi. Škoda, že nebylo víc času na kus řeči s těmi, kteří se nezdrželi přes noc. Ale jinak Kořínky jako obvykle neměly chybu.
Kořínky OK1KSO (foto OK1JKT)
Závody
V prosincovém kole FM poháru jsem opět podpořil Honzu OK1YI a měl jsem radost, když se ukázalo, že jeho celoroční snaha byla korunována vítězstvím v celoročním hodnocení kategorie 145 MHz QRP.
Na krátkých vlnách jsem dělal křoví závodníkům v Croatian CW Contestu. Za 3h40m jsem udělal 111 spojení na třech pásmech:
Zásluhou Petra OK1FFU byl vyhodnocen OK-OM DX CW Contest v rekordně krátkém čase a ve výsledkové listině jsem se mezi QRP stanicemi našel na 9. místě z dvanácti hodnocených stanic.

PF 2018
Přeji vám všem, kterým učaroval svět radiových vln, a vašim blízkým rok 2018 prožitý ve zdraví, radosti a spokojenosti!


Žádné komentáře: