5. 2. 2018

Activity Report – 1/2018

V lednu jsem byl na krátkých vlnách aktivní provozem FT8 a CW a na VKV jsem aktivoval další SOTA vrchol:
Digitální provoz
Ani na začátku nového roku jsem nezanevřel na mód FT8 a postupně jsem udělal následující stanice:
Afrika – 3B9FR (nová země), FR5GS (nová země), SU9JG (nová země a zóna), ZS1OK, ZS4JAN, ZS6UB, ZS6WB;
Asie – 4S7VG, 4X1QQ, JH1QAX, R0AX, R9SS, RA9LAN, RA9MAS, UA0SR, UA9AJK, UA9UR, UC8U, UN6T, UN7LZ, VR2CO, VR2XYL (YL op);
Evropa – CT2GQN, EA1BPA, EA3AH, EA5WO, EA7HEH, EI8GS, ES6DO, EW4M, EW4TT, F4HRR, GM7VFR, IT9FZX, IT9SSI, IZ0BAK, LY8O, MM0KOS, OG2Z, OH1EDK, OH1MN, OH3EQY, OH3NK, OH6BA, PA3ANV, R1AC, R2AGE, R2AL, R2OM, R4SAV, R6DH, RA1TL, RA3Y, RA6FCU, RG4D, RJ3AA, RK3ANL, RK3DMV, RK4CF, RL3KN, RL3QFY, RM7L, RT4A, RU4A, RX6ACJ, SM2GSR, SV1AHB, U1NZ, UA3RF, UI4I, UR4QX, UR6QV, US4LJH, UT2QQ, UY3IC, UY5CQ, Z34MSP, Z37M;
Jižní Amerika – PQ8VA, PY2XC, ZP4KFX (nová země);
Severní Amerika – AC4VM (KY), K0PT (SC), K1GUY (NH - nový stát), K1USA (MO - nový stát), K6EID (GA), K7BV (NC), N4WI (NC), NE3F (PA), W1AW (CT).
QRP
Telegrafnímu QRP provozu jsem se věnoval v HA DX Contestu. Na pásmech 80, 40 a 20 metrů jsem navázal celkem 111 QSO. Povedlo se mi spojení s 11 novými DX stanicemi - 4X/HA7MM, AI5IN (TX), K1BV (CT), K2NV (NY), K4BAI (GA), K8GL (MI), N2ED (NJ), N3QE (MD), N4YDU (NC), TA3X, VA2CZ a kromě toho jsem udělal dalších 6 DX stanic, se kterými už mám QRP spojení z dřívějška (AA3B, K3WW, K3ZO, K9NW, NB1N, UN9GD). Nově udělanými prefixy jsou 4X0, AI5, HG4, K4, PA8, RC1, TA3, UZ5, VA2 a Z60.
QSL
Poslední lednový den jsem v poštovní schránce našel obálku se 70 gramy lístků z QSL služby. Jako posluchače mě potěšily nově potvrzené prefixy DJ90, RA30 a UF1, stejně jako dva nové německé DOKy na 80m - F43 a 90IARU. Díky Helmutovi DM3RB mám potvrzeno Německo jako další zemi na pásmu 60 metrů. Novou pásmovou zemí je taky Antarktida na 80 metrech (RI1AND, stanice Novolazarevská). Mám tak lístky ve všech kontinentů (6 kontinentů pro WAC + Antarktida) už na šesti pásmech (80, 40, 30, 20, 17 a 10 metrů). Radost mi udělal také QSL za poslech majáku DL0IGI na kmitočtu 28.205 kHz, lístky od příležitostných stanic DJ90IARU (90 let IARU), RA30CH (30. výročí černobylské katastrofy) a QSL od YL Frauke DO2FM.Jako amatér vysílač mám pro WPX CW nově papírovým QSL potvrzen prefix DG7.
SOTA
Po téměř pětiměsíční pauze jsem aktivoval další SOTA vrchol. Tentokrát jsem si vybral šestibodový Borek OK/PL-021 tyčící se naproti hradu Velhartice. Na kopec jsem šel z Kolince, kam jsem po ránu dojel vlakem z Plzně s přestupem v Horažďovicích. Kolinec mě přivítal jemným, ale poměrně intenzivním mžením, ale to mi nemohlo pokazit radost z toho, že zase pochoduju na kopec a v batohu si nesu rádio. Přes bezejmenný kopec jsem zamířil na jih do Hor Matky Boží a dál přes Drouhaveč a Horní Staňkov na úpatí Borku. Cestou jsem nepotkal ani živáčka a atmosféra v lese mi několikrát připomněla Krále Šumavy.
V lese pod Borkem jsem opustil značenou turistickou trasu a po předem vytipovaných cestách jsem bez potíží došel až na vrchol. Převlékl jsem se do suché košile, na větev jsem pověsil anténu Háčovku a za slabého poletování sněhových vloček jsem za chvíli byl QRV v FM poháru. Hned první spojení s OK1KAD bylo s2s (Klínovec OK/KA-001). Největší radost mi udělalo spojení s kamarádem Mírou OK1JEH/P, který vysílal z krušnohorského Jeleního vrchu OK/US-010. Oba jsme použili jenom ručku s 5 watty výkonu a jednoduchou všesměrovou anténu, ale na vzdálenost 145 km to bohatě stačilo. Žeň s2s spojení pokračovala, když mě zavolali Tomáš OK1GTH/P, Míra OK2MG/P a Marek OK1BIL/P ze SOTA vrcholu Starý Herštejn OK/PL-020. Díky tomu jsem si mohl Starý Herštejn připsat na seznam vrcholů, které mám aktivované i ulovené. Zároveň jsem díky klukům překonal hranici 1000 bodů za s2s spojení. Když jsem na dvoumetru vystřílel prach, zkusil jsem 70 cm. Tam se natrefil jenom na Honzu OK9ATD z Malého Toku v Brdech a na Karla OK1ELE, který závodil z vrcholu Brno OK/PL-035. Čtvrté s2s QSO bylo výbornou tečkou za povedenou aktivací Borku. Navíc mi začínala být zima a taky se pomalu blížil čas návratu. Tak jsem všechno zabalil, napil jsem se horkého čaje a hurá zpátky do Kolince. Cestou jsem měl dost času omrknout kapli sv. Hildegardy v lese pod Borkem, zámeček v Horním Staňkově, Hory Matky Boží vč. křížové cesty a pěkné staré nádražíčko v Kolinci. Do Plzně jsem se vrátil vlakem přes Klatovy nadšený z pěkného výletu do kraje, který mám rád.
Závody
Na VKV jsem se zapojil do prvního letošního kola FM poháru a do výsledků jsem zapsal 12 spojení v kategorii 145 MHz QRP a 2 spojení na 432 MHz QRP.
Na krátkých vlnách jsem necelé čtyři hodiny rozdával body v HA DX Contestu. Udělal jsem 111 spojení a 16 násobičů, což hodilo celkem 3.840 bodů v kategorii SOAB QRP.





Žádné komentáře: